מטבע וירטואלי פייסבוק

חברת הרשתות החברתיות הודיעה שלשום כי היא מתכננת לעזור בהשקת מטבע דיגיטלי בשנת 2020, מה שמסמן את אחד המהלכים האגרסיביים ביותר שלה לעבר פרסום דיגיטלי. המטבע הדיגיטלי, שנקרא מאזניים, שאמור להיות מושק עד 2020, מאיים לשנות את הנוף הבנקאי שנמצא בבדיקה מכיוון שפייסבוק מתמודדת עם קריאות הולכות וגוברות לרגולציה ולפעולות בתחום ההגבלים העסקיים. שלשום הודיעה פייסבוק כי הפלטפורמות יאפשרו למיליארדי משתמשים ברחבי העולם לבצע עסקאות פיננסיות.

ב- 18 ביוני 2019

פייסבוק הכריזה על פרויקט מאזניים שאפתני. הפרויקט נועד לשנות את המערכת הפיננסית הקיימת על ידי הכנסת מטבע וירטואלי עולמי (מטבע מאזניים) שעובד על התשתית הפיננסית החדשנית של מאזניים בלוקצ'יין. במילים אחרות, מטבע דיגיטלי בשם מאזניים, שצפוי להיות מושק בשנת 2020, הוא נכס דיגיטלי שנבנה על ידי פייסבוק ומופעל על ידי גרסה חדשה של הבלוקצ'יין שיצרה פייסבוק, טכנולוגיה מוצפנת המשמשת ביטקוין ומונטיזציות קריפטו אחרות. מאזניים יפתח מערכת אקולוגית חדשה שתקל על עסקאות כסף במטבע דיגיטלי יציב ללא עלות שולית.

חברת המטבעות הדיגיטליים שלו תכלול מערכת אקולוגית מבוססת בלוקצ'יין ומטבע דיגיטלי המגובה בשווי מזומנים

ניירות ערך ממשלתיים קצרי טווח וממשל על ידי איגוד ספריות עצמאי. הפרויקט עדיין צריך להיות מאושר על ידי רשות השוק הפיננסי בשוויץ (FINMA), אך נראה כי לא תהיה זו מערכת תשלומים שתושק בינואר 2021, אלא מטבע יציב. כאשר פרויקט המטבע הדיגיטלי מאזניים של פייסבוק הושק בינואר, ערכו גודד מול הדולר האמריקני.

מאזניים

פרויקט מטבע וירטואלי עולמי שהושק על ידי פייסבוק, עורר מחלוקת רבה מאז הכרזתו ביוני 2019. מאמר זה מציע תפיסה מובחנת של הפרויקט ומודה כי ניתן להעלות על הדעת תרחישי פיתוח שונים עבור מאזניים. ראשית, מאזניים יפתחו תשתית פיננסית רחבה יותר עבור שירותים פיננסיים מתקדמים כגון מוצרי חיסכון ואשראי המבוססים על הבלוקצ'יין מאזניים.

לארגון הקולקטיבי, המכונה איגוד מאזניים, יהיה גוף שלטוני בשם "מועצת איגוד המאזניים" המורכב מנציגים מכל חברי הקולקטיב, שיצביעו על החלטות פוליטיות ומבצעיות.

פייסבוק חשפה תוכניות למאזניים ביוני 2019 כחלק מהמאמצים להרחיב את הרשתות החברתיות

המסחר האלקטרוני ותשלומים גלובליים. החברה חשפה פרטים על מאזניים הקריפטוגרפיים שלה, המאפשרים לאנשים לקנות דברים באינטרנט ולשלוח כסף לאנשים ללא תשלום. אתה יכול לקנות מזומנים עם המאזניים שלך בלשכות המטבע המקומיות או בחנויות מכולת או להשתמש בו עם אפליקציות ארנק של צד שלישי, כגון ארנק Calibra של פייסבוק, שנבנה ב- WhatsApp, Messenger ואפליקציות משלו.
עבור פרטים נוספים על מטבעות וירטואליים – ביג שוט ומטבע וירטואלי פייסבוק ניתן לגלוש לאתר bigshotnews.net

הארגון המפקח על הפרויקט איבד כמה תומכים מרכזיים

כולל ויזה ומסטרקארד, והתמודדו עם התנגדות עזה מצד הרגולטורים ברחבי העולם. היא גם השקיה את תוכניותיה לבחור בכמה מטבעות יציבים, הנתמכים בזה אחר זה על ידי מטבעות שונים המגובים על ידי הממשלה, ולא מטבע רב-מטבעי. המטבע הדיגיטלי, המכונה Diem ונתמך על ידי פייסבוק, צפוי להשתחרר בצורה מוגבלת בהמשך השנה.

דילוג לתוכן