האם עדיף לחברה לעשות אקזיט או ללכת להנפקה

רכישות אסטרטגיות יכולות להוות פתרון מצוין עבור חברות המתמודדות עם בעיות בתכנון הירושה, אך רכישת הנפקות או רכישה ניהולית יכולה לפעול רק אם הצוות רוצה להישאר בראש. הנפקה ורכישה יכולים להיות זמנים מרגשים עבור חברה, אך היא דורשת עבודה רבה עבור שניהם. עבור חברות שקיימות כבר זמן רב, זה יכול להיות מצוין שיש צוות שיווק שיכול להרוויח כשהחברה תצא להנפקה.

ישנן דרכים רבות שמייסדים יכולים לעזוב את החברות שלהם

כאשר M & A ו- IPO הן האפשרויות הפופולריות ביותר. להלן מספר הבדלים מרכזיים בין הנפקות ל- M's & as וכיצד הם יכולים לעזור לך להבין איזו אסטרטגיית יציאה היא הטובה ביותר עבורך ועבור העסק שלך.

ההנפקה היא יעד ראוי עם יתרונות פוטנציאליים רבים, אך קיימים סיכונים וחסרונות רבים הקשורים בהנפקה, וייתכן שהיא אינה מתאימה לכל חברה. למרות היתרונות של הנפקה, לחברות בורסאיות יש כמה חסרונות שיכולים לגרום להן לשקול הנפקה.

כאשר מניית חברה מוצעת לציבור ערך החברה נקבע בתהליך הערכת השווי ומניות חדשות נמכרות בתהליך ההנפקה

בסבב גיוס המשקיעים מעלים את הערך, אך חברה פרטית לא עושה זאת ושוכרת צד שלישי כדי לקבוע את הערך, אומר אריק ברוננקנט, רו"ח, ראש מס השבחה.

הנפקה מייצגת הנפקה ראשונית לציבור ומשמעותה שחברה יוצאת לציבור ומוכרת חלק ניכר ממניותיה למשקיעים מוסדיים ולא מוסדיים

בהנפקה, חברה מגייסת כסף על ידי מכירת מניות תחילה בבורסה. תהליך ההנפקה כולל בנקים מרכזיים בוול סטריט, הרשמות רגולטוריות, הצגות דרכים ומנהיגים עסקיים המציעים מניות למשקיעים פוטנציאליים.

בטח שמעת על חברות חד קרן עם הערכות שווי העולות על מיליארד דולר

חברות פורטפוליות מגובות PE וחברות קטנות יותר שהופכות לציבור. חברות טכנולוגיה בוגרות ומבוססות וחברות אחראיות חולמות על חברות אלה על ידי השקעת הון רב, שחלקן מעורבות מייסדים, עובדים מוקדמים ומשקיעים.

חברות קטנות יותר המחפשות צמיחה נוספת בעסק שלהן יכולות להשתמש בהנפקה

כדי לייצר את ההון הדרוש להרחבה. ההנפקה מספקת נזילות לבעלי המניות (המניות שהם יכולים לקנות או למכור) ומהווה דרך חסכונית לגייס הון להמשך מימון החברה כמועמד להנפקה מוסמכת. ההכנסות מהנפקה הן הצדקה מספקת לכך שחברות רבות יוצאות לציבור, אך מי שמחפש הטבות אחרות צריך לבחון את אפשרויות ההשקעה הרבות להון חדש.

חשוב לשקול תוכנית יציאה גם אם אינך מתכוון למכור את העסק שלך

בניגוד להנפקות או לרכישות ספקולטיביות, ייתכן שיהיה עליך לשמור על מיקומך בחברה זמן מה לאחר השלמת ההנפקה. בנוסף לאחריות השוטפת על החברה לאחר ההנפקה, יש לך הזדמנות לייצר כספים ונזילות נוספים על ידי מכירת מניות נוספות במועד מאוחר יותר.

בשוק הציבורי

המשקיעים רוצים להבין את העסק שלך בכללותו, החל מעסקי הליבה שלך ועד סיכויי הצמיחה שלך, בעוד שקונים אסטרטגיים עשויים להתעניין יותר בחלקים מסוימים של העסק שלך המשלימים זה את זה. הביקוש למה שאתה עושה, המוצרים והשירותים של החברה, התאבון להנפקות ורכישות של משקיעים וקונים אסטרטגיים ותנאי שוק אחרים יכולים להשפיע על אסטרטגיית היציאה שלך. עבור חברה עם פוטנציאל צמיחה חזק, מייסד כריזמטי, היסטוריה וסערה ציבורית על מניות דומות שקודמות להנפקה מוצלחת, ההנפקה צפויה לקבל הערכת שווי גבוהה יותר, בעוד שלחברות עם עסקאות פחות טובות תהיה שווי נמוך יותר לקראת ההנפקה.
למידע מורחב על אקזיט והאם עדיף לחברה לעשות אקזיט או ללכת להנפקה מומלץ לבקר ב- globes.co.il

חשוב לציין כי מייסדים ומשקיעים חייבים למכור את מניותיהם בבורסה משנית כמו הבורסה בניו יורק

כדי להשיג נזילות לאחר הנפקה. עם זאת, אם החברה בוחרת לצוף בבורסה שאינה אמריקאית כמו בורסת לונדון או בורסת ניירות ערך באוסטרליה, התמורה המשנית תהיה נמוכה יותר מאשר אם החברה תרכוש הנפקה, מכיוון שמדובר ברכישה.

אחד היתרונות החשובים ביותר של חברה רשומה הוא שהמניה הופכת נזילה יותר ומציעה למייסדיה ולעובדיה אסטרטגיית יציאה אפקטיבית וחופש פיננסי. בשוק המניות המניה מציעה אסטרטגיית יציאה פוטנציאלית וכן נזילות למשקיעים.

לחברות השוקלות הנפקה

ישנן חלופות יציאה אחרות. מסלול היציאה הנפוץ ביותר הוא לצאת לציבור דרך הצעה ראשונית לציבור או מכירת Spac, במיוחד עבור חברות גדולות. עם זאת, בשל ההייפ וההערכות המנופחות, הפנייה לציבור (IPO) עשויה להיות לא תוצאה אידיאלית עבור המייסדים.

על פי ג'יימסון, חברות רבות יוצאות לציבור כיציאה מכיוון שהן משקיעות יותר ומעלות את פרופיל החברה. בעוד שהנפקות מייצרות פרסום ומקדמות את מוצריה לקהל לקוחות פוטנציאלי רחב יותר, רישום חברה בבורסה מהווה סיכון עצום.

דילוג לתוכן